Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (“Podmienky“) upravujú práva a povinnosti Vás, ako kupujúcich a Nás ako predávajúceho (obchodná spoločnosť Všetko pod jednou strechou s. r. o. so sídlom Buková 253/8, 95101 Nitrianske Hrnčiarovce) v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na našich základných webových stránkach: www.gardemont.sk
Úvodné ustanovenia
1 – Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na všetky zmluvy uzatvorené medzi GardeMONT (ďalej len „dodávateľ”) a každou fyzickou osobou – spotrebiteľom (ďalej len „objednávateľ” alebo „spotrebiteľ“) prostredníctvom elektronického obchodu, a to:
1.1 – kúpna zmluva na tovar – (ďalej len „kúpna zmluva“)
1.2 – zmluvy o poskytnutí voliteľných služieb vo vzťahu k tovaru zakúpenému na základe kúpnej zmluvy a to:
1.2.1 – o doprave tovaru,
1.2.2 – o montáži/demontáži stavby (ďalej aj „zmluvy o poskytnutí služieb“ alebo jednotlivo „zmluva o poskytnutí služby“) (všetky uvedené zmluvy ďalej aj len „zmluva“).
2 – Všeobecné obchodné podmienky sú vydané v zmysle § 52 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, v spojení s ustanoveniami zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
3 – Ak ďalej v týchto VOP nie je uvedené inak:
3.1 – Plnením dodávateľa sa rozumie:
3.1.1 – v prípade kúpnej zmluvy predaj tovaru špecifikovaného v objednávke (komponentov stavby) za podmienok podľa týchto VOP,
3.1.2 – v prípade zmlúv o poskytnutí služieb doprava tovaru a/alebo montáž/demontáž stavby podľa špecifikácie uvedenej v objednávke za podmienok podľa týchto VOP.
3.2 – Stavbou sa rozumie montovaná stavba s omietkou či bez rôzneho typu (garáží, radových garáží, záhradných domčekov, prístreškov, doplnkových stavieb k rodinným domom a iných stavieb), na ktorú sa nevyžaduje stavebné povolenie v zmysle zákona č. 50/1976 Z.z. o územnom plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon).
3.3 – Vecou sa rozumie tovar – komponenty stavby a/alebo stavba.
3.4 – Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
4 – Dodávateľ si ponecháva vlastnícke a autorské právo ku katalógom, internetovému obsahu, vlastným vyhotoveniam fotografií plnenia, a to bez výhrad. Objednávateľ nie je oprávnený využívať, prekladať, kopírovať, rozmnožovať alebo inak sprístupňovať tretím osobám akékoľvek materiály súvisiace s plnením, ktoré je predmetom zmluvy.
5 – Zmluva sa uzatvára na dobu určitú, a to do splnenia povinností oboch zmluvných strán vyplývajúcich zo zmluvy.
Predmet a spôsob uzavretia objednávky
1 – Objednávka je dojednaním medzi dodávateľom a objednávateľom o podstatných náležitostiach zmluvného vzťahu o predmete, druhu, množstve plnenia, cene, splatnosti a iné.
2 – Objednávateľ si objedná dodanie tovaru, pokiaľ v objednávke nie je uvedené inak, spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach.
3 – Objednávateľ zašle dodávateľovi žiadosť o cenovú ponuku s náležitosťami podľa bodu 2.6 týchto VOP a to buď telefonicky, e poštou na e-adresu: [email protected], alebo vytvorením prostredníctvom konfigurátora na webovom sídle dodávateľa – www.gardemont.sk. Po doručení žiadosti o cenovú ponuku dodávateľ vypracuje a predloží objednávateľovi do 3 dní cenovú ponuku s náležitosťami podľa bodu 2.7 týchto VOP. Po odsúhlasení cenovej ponuky dodávateľ spracuje dokumenty potrebné pre uskutočnenie záväznej objednávky (zálohová faktúra, objednávka, technické požiadavky na podklad stavby) . Súčasne s odoslaním objednávky objednávateľovi vzniká povinnosť platby podľa dohody.
4 – Kúpna zmluva je uzavretá okamihom odoslania objednávky objednávateľom dodávateľovi a riadi sa týmito VOP.
5 – Bezodkladne po uzavretí kúpnej zmluvy poskytne dodávateľ objednávateľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy, resp. potvrdenie o prijatí objednávky.
6 – Minimálne obsahové náležitosti žiadosti o cenovú ponuku sú:
– meno a priezvisko objednávateľa,
– e-mailová adresa objednávateľa,
– tel. kontakt na objednávateľa,
– presná špecifikácia plnenia (rozmery, vzhľad, okná dvere a pod.),
7 – Cenová ponuka predložená dodávateľom obsahuje najmä:
– označenie dodávateľa,
– označenie objednávateľa,
– dátum a číslo žiadosti o cenovú ponuku,
– dátum a číslo cenovej ponuky,
– presná špecifikácia plnenia,
– celkovú cenu plnenia,
– platobné podmienky,
– v prípade, že plnením je dodanie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
objednávateľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, informáciu o nemožnosti objednávateľa odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu.
8 – Pre zmluvné strany sú záväzné údaje obsiahnuté v objednávke objednávateľa a v cenovej ponuke dodávateľa. Akékoľvek vedľajšie ústne dohody, ktoré nie sú obsiahnuté v kúpnej zmluve a týchto VOP sú irelevantné. Akákoľvek zmena údajov kúpnej zmluvy musí byť písomne potvrdená oboma zmluvnými stranami v písomnom dodatku (minimálne v mailovej komunikácii)
Predmet a spôsob uzavretia kúpnej zmluvy
1 – Všeobecné ustanovenia
1.1 – Zmluva o poskytnutí služby je voliteľným dojednaním medzi dodávateľom a objednávateľom o podstatných náležitostiach zmluvného vzťahu založeného zmluvou o poskytnutí služby, a to najmä o predmete, druhu, termíne plnenia, množstve plnenia, cene, splatnosti a iné.
1.2 – Pre zmluvné strany sú záväzné údaje obsiahnuté v objednávke objednávateľa a v cenovej ponuke dodávateľa. Akékoľvek vedľajšie ústne dohody, ktoré nie sú obsiahnuté v zmluve o poskytnutí služby a týchto VOP sú irelevantné. Akákoľvek
zmena údajov zmluvy o poskytnutí služby musí byť písomne potvrdená oboma zmluvnými stranami v písomnom dodatku.
1.3 – V prípade, ak má objednávateľ záujem uzatvoriť kúpnu zmluvu a súčasne niektorú zo zmlúv o poskytnutí služieb, žiadosti o cenovú ponuku, cenové ponuky, objednávky a potvrdenia objednávky môžu byť vyhotovené v jednom spoločnom dokumente pre všetky uzatvárané zmluvy.
2 – Zmluva o doprave tovaru
2.1 – Objednávateľ si môže objednať vo vzťahu k tovaru zakúpenému na základe kúpnej zmluvy dopravu tovaru do miesta plnenia, pokiaľ v zmluve o poskytnutí služby nie je uvedené inak, iba spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach.
2.2 – Objednávateľ zašle dodávateľovi žiadosť o cenovú ponuku s náležitosťami podľa bodu 3.2.5 týchto VOP a to buď písomne na sociálnych sieťach, telefonicky, e-poštou na e-adresu: meciargardemont.sk, alebo vytvorením prostredníctvom konfigurátora
na webovom sídle dodávateľa – www.gardemont.sk. Po doručení žiadosti o cenovú ponuku dodávateľ vypracuje a predloží objednávateľovi cenovú ponuku s náležitosťami podľa bodu 3.2.6 týchto VOP. Po odsúhlasení cenovej ponuky dodávateľ
spracuje dokumenty potrebné pre uskutočnenie záväznej objednávky (zálohová faktúra) a predloží ich objednávateľovi.
(ďalej len „objednávka“). Súčasne s odoslaním objednávky objednávateľovi vzniká povinnosť platby.
2.3 – Zmluva je uzavretá okamihom odoslania objednávky objednávateľom dodávateľovi a riadi sa týmito VOP.
2.4 – Bezodkladne po uzavretí zmluvy poskytne dodávateľ objednávateľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy, resp. potvrdenie o prijatí objednávky.
2.5 – Minimálne obsahové náležitosti žiadosti o cenovú ponuku sú:
– meno a priezvisko objednávateľa,
– e-mailová adresa objednávateľa,
– tel. kontakt na objednávateľa,
– presná špecifikácia plnenia,
– presná špecifikácia plnenia,
– a miesto plnenia (adresa dodania).
2.6 – Cenová ponuka predložená dodávateľom obsahuje najmä:
– označenie dodávateľa,
– označenie objednávateľa,
– dátum a číslo žiadosti o cenovú ponuku,
– dátum a číslo cenovej ponuky,
– presná špecifikácia plnenia,
– celkovú cenu plnenia,
– platobné podmienky a dodacie podmienky.
3 – Zmluva o montáži/demontáži stavby
3.1 – Objednávateľ si môže objednať vo vzťahu k tovaru zakúpenému na základe kúpnej zmluvy montáž alebo demontáž stavby, pokiaľ v zmluve o poskytnutí služby nie je uvedené inak, iba spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach.
3.2 – Objednávateľ zašle dodávateľovi žiadosť o cenovú ponuku s náležitosťami podľa bodu 3.3.5 týchto VOP a to buď písomne na adresu sídla dodávateľa, e-poštou na e-adresu: [email protected], alebo vytvorením prostredníctvom konfigurátora
na webovom sídle dodávateľa – www.gardemont.sk. Po doručení žiadosti o cenovú ponuku dodávateľ vypracuje a predloží objednávateľovi cenovú ponuku s náležitosťami podľa bodu 3.3.6 týchto VOP. Ak objednávateľ neodsúhlasí
predloženú cenovú ponuku v lehote do 5 dní od jej doručenia, jeho požiadavka bude po tejto lehote stornovaná. Po odsúhlasení cenovej ponuky dodávateľ spracuje dokumenty potrebné pre uskutočnenie záväznej objednávky (zálohová faktúra) a predloží ich objednávateľovi. Súčasne s odoslaním objednávky objednávateľovi vzniká povinnosť platby.
3.3 – Zmluva je uzavretá okamihom odoslania objednávky objednávateľom dodávateľovi a riadi sa týmito VOP.
3.4 – Bezodkladne po uzavretí zmluvy poskytne dodávateľ objednávateľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy, resp. potvrdenie o prijatí objednávky.
3.5 – Minimálne obsahové náležitosti žiadosti o cenovú ponuku sú:
– meno a priezvisko objednávateľa,
– e-mailová adresa objednávateľa,
– tel. kontakt na objednávateľa,
– presná špecifikácia plnenia (rozmery, vzhľad, okná dvere a pod.),
– požadovaný termín plnenia,
– a miesto plnenia (adresa montáže/demontáže).
3.6 – Cenová ponuka predložená dodávateľom obsahuje najmä:
– označenie dodávateľa,
– označenie objednávateľa,
– dátum a číslo žiadosti o cenovú ponuku,
– dátum a číslo cenovej ponuky,
– presná špecifikácia plnenia,
– celkovú cenu plnenia,
– platobné podmienky a dodacie podmienky
Kvalitatívne a ostatné požiadavky realizácie plnenia
1 – Všeobecné ustanovenia
1.1 – Plnenie podľa špecifikácie uvedenej v zmluve vykoná dodávateľ riadne v dohodnutom termíne, podľa najlepšieho svedomia.
1.2 – Objednávateľ je oboznámený s tým, že dodávateľom ponúkané montované stavby, resp. ich komponenty nie sú vodotesné v miestach kontaktu stavby s podkladom a dodávateľ nie je zodpovedný za fyzikálny jav zvaný kondenzácia, ani za prienik vody do stavieb v priestore medzi spodnou hranou steny stavby a podkladom. Na základe dlhoročných skúseností dodávateľ poskytne objednávateľovi rady, ako dané javy odstrániť, prípadne minimalizovať. Objednávateľ berie na vedomie, že montované stavby nie sú murované, nie sú pevne spojené s podkladom a z tohto dôvodu môžu vzniknúť malé odchýlky. Dodávateľ si vyhradzuje právo na malé odchýlky zmien v konštrukcii stavby, pokiaľ tieto zmeny nemajú zásadný vplyv na funkčnosť a vzhľad stavby (ide najmä o presné umiestnenie doplnkov – okien, dverí, spojov, rozmer stavby). Objednávateľ zároveň berie na vedomie, že súčasťou stavby nie je elektroinštalácia ani vodoinštalácia.
1.3 – Objednávateľ berie na vedomie, že tolerancia rozmerov zmontovanej stavby z konštrukčných dôvodov môže presahovať v priemere do 10 cm pôvodné rozmery uvedené v náčrte stavby.
2 – Objednávka
2.1 – Podkladmi a podmienkami k realizácii plnenia sú s ohľadom na predmet plnenia najmä:
– objednávka,
– uhradená zálohová faktúra,
– cenová ponuka so všetkými špecifikáciami.
2.2 – Objednávateľ sa objednávkou a úhradou zálohovej faktúry zaväzuje, že si pred samotnou montážou stavby vo vlastnom mene, na vlastné náklady, vlastnú zodpovednosť a nebezpečenstvo vzniku škody, v súlade s požiadavkami dodávateľa na kvalitu a technickú funkčnosť, vyhotoví podklad pod stavbu, ktorý musí byť minimálne 7-10 dní pred samotným dňom realizácie montáže riadne zhotovený a pripravený tak, aby stavba, ktorá má byť podľa zmluvy realizovaná, spoľahlivo spĺňala účel, pre ktorý je určená.
2.3 – Objednávateľ sa ďalej zaväzuje, že podklad pod stavbou bude spĺňať technické požiadavky na podklad stavby, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť týchto VOP a zároveň podklad pod stavbou bude spĺňať všetky nasledovné kritériá:
– podklad pod stavbou musí byť zhotovený z betónovej platne, zo základových pásov, z betónových základových pätiek alebo zo zámkovej dlažby (ak sa nedohodli zmluvné strany inak) – podklad pod stavbou musí byť širší aspoň o 100 mm ako je šírka stavby a taktiež dlhší aspoň o 100 mm ako je dĺžka stavby uvedená v zmluve, – podklad pod stavbou musí byť vodorovný; maximálna povolená odchýlka je 30 mm; – v prípade, že podklad pod stavbou bude zhotovený zo zámkovej dlažby, podklad pod stavbou musí obsahovať betónové podložie pod kockami zámkovej dlažby umiestnené v miestach kotvenia stavby k podkladu a zároveň v miestach spoja stien stavby podľa pokynov dodávateľa; o skutočnosti, že stavba bude umiestnená na podklad zhotovený zo zámkovej dlažby, je objednávateľ povinný informovať Dodávateľa najneskôr do 10 dní od uzatvorenia zmluvy o montáži stavby podľa týchto VOP.
2.4 – Objednávateľ berie na vedomie, že ak podklad pod stavbou nebude zhotovený podľa predošlých bodov týchto VOP, dodávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy o montáži stavby. Dodávateľ nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy podľa tohto bodu, ak objednávateľ i napriek nevyhovujúcemu podkladu trvá na plnení podľa objednávky o montáži stavby, čo je svojím podpisom povinný potvrdiť na Preberacom protokole o prevzatí a odovzdaní staveniska a zmontovanej stavby podľa týchto VOP.
2.5 – Objednávateľ berie na vedomie, že je povinný najneskôr v deň montáže stavby splniť vo vzťahu k príslušnému stavebnému úradu (ku ktorému vystupuje v pozícii stavebníka) všetky povinnosti vyplývajúce zo zákona č. 50/1976 Zb. o územnom
plánovaní a stavebnom poriadku (stavebný zákon), ak sa pre danú stavbu vyžadujú. Objednávateľ zároveň berie na vedomie, že akékoľvek sankcie uložené mu príslušným stavebným úradom nie je oprávnený uplatňovať u dodávateľa.
Spôsob realizácie plnenia
1 – Všeobecné ustanovenia
1.1 – Dojednaná cena za včasnú a riadnu realizáciu plnenia objednávky je stanovená dohodou strán v zmysle zák. č. 18/1996 Z.z. o cenách, v znení neskorších predpisov a vykonávacej vyhlášky MF SR č. 87/1996 Z.z. Ak nie je uvedené inak.
1.2 – Cena plnenia sa riadi cenníkom určeným dodávateľom v čase spracovávania cenovej ponuky na žiadosť objednávateľa o cenovú ponuku. Dodávateľ si vyhradzuje právo osobne dohodnúť s konkrétnym objednávateľom cenové a platobné podmienky konkrétneho objednaného plnenia, a to odlišne od VOP, platného cenníka a iných zmlúv. rady, ako dané javy odstrániť, prípadne minimalizovať.
1.3 – Zľavy a akékoľvek iné zmeny z cenníkovej ceny podliehajú osobnej dohode zmluvných strán.
1.4 – Poškodenie a zničenie veci po prechode nebezpečenstva škody na objednávateľa nemá vplyv na povinnosť objednávateľa riadne a včas zaplatiť cenu za vec.
1.5 – Ak nie je písomne dohodnuté inak, dojednaná cena podľa objednávky zahŕňa všetky náklady dodávateľa na riadnu a včasnú realizáciu plnenia podľa zmluvy, vrátane zisku a iných nákladov vzťahujúcich sa k predmetu plnenia zmluvy.
2 – Kúpna zmluva
2.1 – Dojednaná cena zahŕňa tovar – komponenty stavby, prípadný obalový materiál
na tovar za účelom jeho bezpečnej prepravy a návod na zmontovanie a nezahŕňa
náklady na dodanie, montážne práce ani materiály a súčiastky potrebné na montáž stavby.
2.2 – Cenník tovaru: uvedené v cenovej ponuke/objednávke
Dodávateľ nevykonáva
murárske práce, elektrikárske práce a ani tesnenie spojov jednotlivých častí stavby v mieste stretu stavby s podkladom, ktorý vyhotovuje Objednávateľ a Dodávateľ nemôže zodpovedať za jeho rovinatosť a kvalitu. Objednáivka a montáž stavby nezahŕňa aj prípadnú demontáž stavby a naopak, zmluva o demontáži nezahŕňa aj prípadnú montáž stavby, ale ide o dve samostatné zmluvy, ktoré objednávateľ môže, ale nemusí uzavrieť.
Fakturácia a platobné podmienky
1 – Objednávateľ sa zaväzuje do 7 dní od uzatvorenia objednávky uhradiť 1. časť z celkovej ceny plnenia, ktoré je predmetom zmluvy, vo výške 60% z celkovej ceny za plnenie, ktoré je predmetom zmluvy (ak nie je v zmluve uvedené inak). Dodávateľ vystaví objednávateľovi zálohovú faktúru, ktorá je súčasťou objednávky. Bezodkladne po odovzdaní plnenia uhradí objednávateľ zvyšnú časť ceny plnenia, ktoré je predmetom zmluvy, t.j. 40% z celkovej ceny za plnenie, ktoré je predmetom zmluvy, v hotovosti, resp. platobnou kartou osobám povereným dodávateľom alebo bankovým prevodom na základe dodávateľom vystavenej faktúry so splatnosťou nasledujúci pracovný deň odo dňa odovzdania plnenia. Neuhradením zálohovej faktúry objednávateľom riadne a včas vzniká dodávateľovi právo na odstúpenie od zmluvy.
2 – Objednávateľ zaplatí dodávateľovi za skutočne realizovaný rozsah plnenia uvedený v zmluve, v rámci dojednaného rozsahu a za dojednanú cenu (pri použití dojednaných jednotkových cien). Dodávateľ si vyhradzuje právo doúčtovať vo faktúre nadštandardné služby (napr. nadštandardná stavebná úprava), ktorých celková suma bude objednávateľovi vopred oznámená elektronicky prostredníctvom e-pošty alebo osobne pred ich samotným vykonaním a tieto nadštandardné služby v oznámenej cene budú vykonané až po ich schválení objednávateľom.
3 – Pri omeškaní objednávateľa so zaplatením má dodávateľ nárok na úroky z omeškania vo výške upravenej osobitným predpisom z nezaplatenej sumy za každý deň omeškania až do úplného zaplatenia ceny plnenia.
4 – Za deň splnenia peňažného záväzku je považovaný deň pripísania dlžnej čiastky v prospech účtu dodávateľa.
5 – Objednávateľ nie je oprávnený jednostranne znižovať výšku platby.
6 – Ak vznikne pri plnení zmluvy nutnosť nadštandardných výdavkov vinou objednávateľa (napr. nepresná alebo neúplná príprava podkladu podľa bodov v týchto VOP), uhradí objednávateľ tieto nadštandardné výdavky podľa skutočných nákladov vynaložených dodávateľom vo vyúčtovacej faktúre.
Miesto plnenia, dodacia lehota, dodacie podmienky
1 – Všeobecné ustanovenia
1.1 – Dodávateľ riadne a včas odovzdá objednávateľovi plnenie a objednávateľ sa zaväzuje plnenie prevziať v súlade so zmluvou podľa týchto VOP. Dodávateľ odovzdá plnenie podľa objednávky objednávateľovi na mieste vopred dohodnutom.
1.2 – Za riadne odovzdanie plnenia sa považuje odovzdanie plnenia včas v dojednanom množstve, dojednanej kvalite, bez vád, so všetkými dokladmi, ktoré sú podľa charakteru plnenia vyžadované právnymi alebo technologickými predpismi a vzájomnými dojednaniami alebo inak nevyhnutné k tomu, aby predmet plnenia mohol riadne plniť svoj účel.
1.3 – Zmenu miesta plnenia musí objednávateľ dodávateľovi písomne včas oznámiť. Pokiaľ zmenou miesta plnenia dodávateľovi vzniknú vyššie náklady, objednávateľ je povinný tieto náklady doplatiť vo vyúčtovacej faktúre.
1.4 – Objednávateľ je povinný pri prevzatí plnenia toto riadne prezrieť.
1.5 – Ak sa vyskytnú okolnosti, ktoré bránia alebo môžu brániť riadnej alebo včasnej realizácii plnenia, alebo môžu mať vplyv na zvýšenie dojednanej ceny alebo zmenu termínu alebo iných dojednaní (najmä omeškanie výrobcu komponentov stavby s dodaním komponentov stavby dodávateľovi, zle pripravený podklad pod stavbou/okolie stavby, nutné drobné stavebné úpravy okolia montáže stavby, nevhodné klimatické podmienky a pod.), oznámi to objednávateľ dodávateľovi, resp. dodávateľ objednávateľovi, písomne alebo elektronicky prostredníctvom e-pošty bez zbytočného odkladu.
1.6 – Lehotu pre odovzdanie plnenia si dohodnú dodávateľ a objednávateľ v objednávke a začína plynúť odo dňa úhrady zálohy podľa týchto VOP, ak sa objednávateľ a dodávateľ písomne nedohodnú inak.
1.7 – V prípade odôvodneného predĺženia odovzdania plnenia je dodávateľ povinný termín plnenia oznámiť objednávateľovi najneskôr 7 kalendárnych dní pred týmto plnením e-poštou, čo objednávateľ berie na vedomie.
1.8 – Termín plnenia je možné predĺžiť v prípadoch, ak:
a) nastane okolnosť, ktorá má charakter vyššej moci, a to najmä prekážka majúca pôvod v nepriaznivých klimatických podmienkach
ktoré nebolo možné vopred očakávať a za ktorých nie je technologicky možné dodržať termín plnenia podľa zmluvy alebo v tejto súvislosti možné zabezpečiť ochranu života a zdravia zamestnancov alebo iných poverených osôb, ktoré môžu byť vystavené nebezpečenstvu havárie pri prevoze, pracovnému úrazu, ochoreniu, či inému poškodeniu zdravia alebo ohrozeniu života,
b) sa na tom po uzatvorení zmluvy objednávateľ a dodávateľ písomne alebo elektronicky prostredníctvom e-pošty dohodnú.
1.9 – Termín plnenia sa predĺži o počet nepriaznivých a nebezpečných dní popísaných
vo VOP, počas ktorých objektívne nie je možné uskutočniť plnenie.
1.10 – Pokiaľ sa v dôsledku vyššej moci stane plnenie dodávateľa nemožným, sú obe zmluvné strany oprávnené odstúpiť od zmluvy. V takom prípade sú zmluvné strany povinné bezodkladne si vrátiť všetky už prijaté plnenia v súvislosti so zmluvou,
od ktorej odstupujú.
1.11 – Dodávateľ je povinný písomne alebo elektronicky prostredníctvom e-pošty informovať objednávateľa o okolnostiach, ktoré bránia alebo môžu brániť alebo inak sťažovať riadne a včasne zrealizovať plnenie, a to ihneď po vzniku takej okolnosti, inak dodávateľ zodpovedá za škodu, ktorá týmto vznikne objednávateľovi.
1.12 – Pokiaľ je dodávateľovi znemožnené plnenie z dôvodov na strane objednávateľa, resp. súvisiace s objednávateľom (t.j. omeškania objednávateľa), dodávateľ je oprávnený vyúčtovať objednávateľovi poplatok za skladovanie tovaru vo výške 5 € s DPH denne od omeškania objednávateľa až do umožnenia plnenia. V prípade, že sa objednávateľ s dodávateľom písomne dohodne na odklade termínu plnenia z opodstatnených dôvodov (odcestovanie, ochorenie a pod.), poplatok za skladovanie môže byť objednávateľovi odpustený, prípadne sa môžu dohodnúť na jeho inej výške.
1.13 – Ak objednávateľ v potvrdení o prevzatí tovaru popísal vady, nedorobky alebo iné nedostatky a uviedol, ako sa prejavujú, má sa za to, že tým požaduje od dodávateľa ich bezplatné odstránenie v lehote 30 dní, ak nie sú písomne dohodnuté iné podmienky. Pre odstránenie vád a nedorobkov zistených v rámci preberacieho konania, sa použijú ustanovenia o odstránení vád reklamovaných v záručnej dobe.
Vlastnícke právo a prechod nebezpečenstva škody
1 – Vlastnícke právo k veci prechádza na objednávateľa dňom prevzatia veci.
2 – Nebezpečenstvo škody prechádza na objednávateľa okamžite po odovzdaní veci na mieste plnenia určenom v zmluve.
Odstúpenie od Zmluvy
1 – Všeobecné ustanovenia
1.1 – Objednávateľ aj dodávateľ sú oprávnení odstúpiť od zmluvy zo zákonných dôvodov a z dôvodov uvedených v týchto VOP.
1.2 – Ak objednávateľ nezaplatí cenu za plnenie v lehote splatnosti, je dodávateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy, pričom po odstúpení od zmluvy ak objednávateľ nevráti dodávateľovi komponenty stavby v primeranej lehote od doručenia odstúpenia od zmluvy, môže dodávateľ zdemontovať stavbu a dopraviť ju späť do svojich priestorov a vyúčtovať objednávateľovi cenu za demontáž stavby a dopravu späť do priestorov dodávateľa podľa cenníka platného v čase demontáže a vykonania dopravy. Za týmto účelom udeľuje objednávateľ dodávateľovi uzatvorením zmluvy neodvolateľný súhlas s prístupom na miesto plnenia a na vykonanie všetkých úkonov potrebných na demontáž a odvoz stavby, resp. jej komponentov z miesta plnenia.
1.3 – V prípade, ak dodávateľ neposkytne plnenie podľa zmluvy v dohodnutej lehote, považuje sa to za porušenie zmluvy oprávňujúce objednávateľa odstúpiť od zmluvy a žiadať vrátanie zaplatenej zálohy.
1.4 – Právo na odstúpenie od zmluvy je zmluvná strana povinná uplatniť písomnou formou v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mail).
2 – Odstúpenie od Zmluvy bez udania dôvodu
2.1 – Objednávateľ ako spotrebiteľ je v prípade uzatvorenia zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ustanovením § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, ak ide o kúpnu zmluvu, alebo odo dňa uzavretia objednávky. Objednávateľ môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie.
2.2 – Právo na odstúpenie od zmluvy je objednávateľ povinný uplatniť u dodávateľa písomnou formou v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči (e-mail), pričom ak má objednávateľ záujem, môže za účelom odstúpenia od zmluvy vyplniť a odoslať vzorový formulár dostupný na internetovej stránke dodávateľa www.gardemont.sk a ktorý mu bude doručený aj na e-mailovú adresu objednávateľa spolu s týmito VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak objednávateľ oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslal najneskôr v posledný deň lehoty. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša objednávateľ.
2.3 – Ak objednávateľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej objednávateľ odstúpil. Od objednávateľa nie je možné požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nákladov a platieb uvedených v § 9 ods. 3 a § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ceny za službu, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby.
2.4 – Dodávateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť objednávateľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy dodávateľ nie je povinný vrátiť objednávateľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým objednávateľ nepreukáže zaslanie tovaru späť dodávateľovi.
2.5 – Objednávateľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať dodávateľovi alebo osobe poverenej dodávateľom na prevzatie tovaru. To neplatí, ak dodávateľ navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
2.6 – Pri odstúpení od zmluvy znáša objednávateľ náklady na vrátenie tovaru dodávateľovi alebo osobe poverenej dodávateľom na prevzatie tovaru. Objednávateľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
2.7 – Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy v prípade, ak nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho prevzal, s prihliadnutím na obvyklé opotrebenie.
2.8 – Objednávateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,
a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
a) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie
opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Záruka, záručné podmienky, zodpovednosť za vady
1 – Dodávateľ zodpovedá za to, že vec má v dobe prevzatia objednávateľom a počas záručnej doby dohodnuté vlastnosti a bude riadne a bez vád spôsobilá k užívaniu podľa svojho charakteru a účelu.
2 – Ak nie je písomne dohodnuté inak, záručná doba na tovar podľa kúpnej zmluvy je 24 mesiacov. Ak ide o zmluvu o montáži stavby, záručná doba na stavbu je 3 roky (pokiaľ nie je osobitným právnym predpisom stanovená dlhšia záručná doba). Ak ide o dodanie použitej veci, záručná doba je 12 mesiacov. V tomto trvaní je poskytnutá všeobecná záruka. Dodávateľ môže jednostranným vyhlásením poskytnúť na funkčnosť stavby Objednávateľovi dlhšiu záručnú dobu na funkčnosť stavby, ktorá zahŕňa:
2.1 – funkčnosť stavby súvisiacu s hlavným účelom stavby (garáž, záhradný domček, prístrešok, pergola bude bezpečne stáť a plniť svoju primárnu funkciu),
2.2 – funkčnosť stavby súvisiacu so základnou funkčnosťou garážovej brány (garážová brána sa bude otvárať / zatvárať),
2.3 – funkčnosť dverí (otváranie dverí, zatváranie, uzamykanie),
2.4 – funkčnosť okien (otvárané/výklopné, zatváranie),
2.5 – funkčnosť odkvapového systému (voda zo strechy bude funkčne odvádzaná),
2.6 – funkčnosť stavby súvisiacu s jej utesnením (do stavby nebude zvrchu zatekať) s výnimkou utesnenia od zeme (od podkladu, kde stavba stojí, a za ktoré tesnenie nenesie Zhotoviteľ zodpovednosť).
3 – Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia veci. Ak objednávateľ prevzal vec až po dni, do ktorého mal povinnosť ju prevziať, plynie záručná doba už odo dňa, keď mal túto povinnosť.
4 – Objednávateľ je povinný si vec dôkladne prehliadnuť a prípadné zjavné vady ako aj nesprávnosť dodaného príslušenstva k veci oznámiť dodávateľovi pri preberaní veci v potvrdení o prevzatí veci, resp. v preberacom protokole.
5 – Dodávateľ zodpovedá za vady na veci, ktoré vzniknú v dobe trvania záruky.
6 – Dodávateľ nezodpovedá za vady, ktoré vznikli v dôsledku porušenia povinností objednávateľa, najmä:
– mechanickým poškodením jednotlivých elementov veci,
– chybným alebo nedbalým zaobchádzaním s vecou,
– preťažením veci,
– nevhodným prevádzkovým prostredím,
– podkladom pod stavbou zhotoveným v rozpore s bodmi v týchto VOP,
– akýmkoľvek ďalším nesprávnym a nevhodným mechanickým zásahom do veci.
7 – Dodávateľ rovnako nezodpovedá za vady vzniknuté porušením povinností objednávateľa súvisiacich s využitím veci, ktoré na nej vznikli po prechode nebezpečenstva škody na veci, ako aj za vady vzniknuté v dôsledku vonkajších zásahov a vplyvov tretích osôb.
8 – Objednávateľ berie na vedomie, že stavby zhotovené z komponentov dodávaných dodávateľom sú oceľové, nie sú vodotesné a dodávateľ nie je zodpovedný za fyzikálny jav zvaný kondenzácia, ani za prienik vody do stavieb v priestore medzi spodnou hranou steny stavby a podkladom, ktorý si zhotovuje objednávateľ, ani za prienik vody v priestore medzi tesnením sekcionálnej garážovej brány a podkladom. V prípade, že sa preukáže, že reklamovaná vada veci príčinne súvisí s vlastnosťami podľa prvej vety tohto bodu, bude reklamácia zamietnutá.
9 – Na veci sa môžu ukázať nasledovné javy a vlastnosti, za ktoré dodávateľ nezodpovedá ako za vady:
9.1 – nepravidelná zrnitosť omietky (na rôznych miestach na vonkajšej strane stien
montovanej stavby s omietkou sa môže nachádzať nepravidelná zrnitosť omietky),
9.2 – pretŕčanie spojovacích skrutiek,
9.3 – zatekanie medzi spodnou hranou steny montovanej stavby a podkladom pod montovanou stavbou,
9.4 – vytváranie kondenzačných kvapiek na strope.
9.5 – Vylúčenie záruky a reklamácie pri výrobkoch na zákazku: Reklamácia sa nevzťahuje na chybné vyhotovenia okien, dverí, HS portálov a presklení vyrobených na zákazku. Pred odoslaním do výroby je objednávateľovi zaslaný technický výkres na schválenie, ktorý obsahuje všetky podstatné parametre výrobku, vrátane rozmerov, farby, spôsobu otvárania a orientácie. Po schválení výkresu objednávateľom sa produkt vyrobí presne podľa dohodnutých špecifikácií, pričom následná zmena požiadaviek zo strany objednávateľa nie je dôvodom na reklamáciu. Objednávateľ nesie plnú zodpovednosť za správnosť schválených údajov.
10 – Využívanie montovanej stavby na nevhodný účel môže nepriaznivo ovplyvniť funkčnosť a životnosť montovanej stavby vrátane jej súčastí. V prípade montáže či demontáže montovanej stavby objednávateľom alebo treťou osobou nenesie dodávateľ zodpovednosť za vady vzniknuté v súvislosti s nesprávnou montážou či demontážou montovanej stavby.
11 – Záruka sa nevzťahuje na škody na dodaných dieloch, ktoré podliehajú predčasnému opotrebovaniu v dôsledku svojho namáhania, vadných inštalačných alebo montážnych prác tretích osôb a chybného uvedenia do prevádzky alebo chybného a nedbanlivostného zaobchádzania v dôsledku neodborného namáhania na základe zlých alebo neskorších ochranných náterov na základných náteroch alebo inej povrchovej ochrane v dôsledku vonkajších atmosférických vplyvov, zmien alebo opráv, ktoré boli vykonané objednávateľom alebo tretími osobami bez súhlasu dodávateľa a na stálosť farebných náterových vrstiev. Záruka sa taktiež nevzťahuje na škody na náteroch základnej farby, základných náterových vrstvách, ktoré vznikli dopravou, montážou alebo inou manipuláciou objednávateľa alebo tretej osoby.
12 – Reklamácia nebude uznaná ako oprávnená ani v prípade, ak sa týka vady, pre ktorú bola dohodnutá nižšia cena, alebo ak ide o použitú vec a vada zodpovedá miere používania alebo opotrebenia, ktoré mala vec alebo jej súčasti pri prevzatí objednávateľom.
13 – Objednávateľ je povinný bezodkladne po zistení vád tieto oznámiť dodávateľovi a uviesť: číslo objednávky a popis vady (ako sa prejavuje). Pre rýchlejšie vybavenie reklamácie je vhodné priložiť k reklamácii detailnú fotodokumentáciu vady a telefonický kontakt na zodpovednú osobu, ktorá bude s dodávateľom komunikovať za účelom odstránenia vád.
14 – Reklamáciu môže objednávateľ uplatniť u dodávateľa v jeho sídle alebo na emailovej
adrese: [email protected] alebo na tel.č. +421 914 100 099. Ak objednávateľ uplatní reklamáciu, dodávateľ alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť objednávateľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu; na základe rozhodnutia objednávateľa, ktoré z práv podľa Občianskeho zákonníka uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu veci na mieste plnenia, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu veci za novú. Dodávateľ môže vykonať obhliadku veci za účelom náležitého objasnenia reklamácie, pričom bezodkladne písomne s objednávateľom dohodne deň a čas plánovanej obhliadky, na ktorej je objednávateľ povinný zúčastniť sa osobne, alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. V prípade, ak nebude možné pre neodôvodnené neposkytnutie súčinnosti objednávateľa podľa predchádzajúcej vety vykonať obhliadku v dohodnutý deň a v dohodnutom čase, reklamačné konanie nebude môcť byť začaté a vybavené.
15 – Dodávateľ je povinný pri uplatnení reklamácie vydať objednávateľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom e-pošty alebo telefonicky, dodávateľ je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť objednávateľovi ihneď; ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; v ostatnom sa na reklamáciu vád veci primerane použijú ustanovenia zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
16 – Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má objednávateľ právo, aby bola bezplatne, včas riadne odstránená. Dodávateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Objednávateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým dodávateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu veci alebo závažnosť vady. Dodávateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to objednávateľovi nespôsobí
závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má objednávateľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú objednávateľovi, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však objednávateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny veci.
17 – Uplatnením reklamácie je plynutie záručnej doby prerušené a plynutie pokračuje po ukončení reklamácie.
18 – Ak objednávateľ reklamáciu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od prevzatia veci, môže dodávateľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od objednávateľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Dodávateľ je povinný poskytnúť objednávateľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak objednávateľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a dodávateľ ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže objednávateľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša dodávateľ bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak objednávateľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť dodávateľa za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Dodávateľ je povinný objednávateľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
19 – Reklamačné konanie je ukončené odovzdaním opravenej veci, výmenou veci, vrátením ceny plnenia, vyplatením primeranej zľavy z ceny plnenia, za vybavenie reklamácie sa považuje tiež písomná výzva na prevzatie plnenia alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
20 – Objednávateľovi zaniká právo z vád veci, ak vzniknuté vady neoznámi riadne, včas a v súlade s VOP a príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
21 – Informácie pre spotrebiteľov o podmienkach a spôsobe reklamácie, o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácii, sťažností a podnetov spotrebiteľov vrátane informácie o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv sa
nachádzajú tiež v Reklamačnom poriadku vydanom dodávateľom, ktorý tvorí súčasť týchto VOP.
Doručovanie
1 – Za adresu na doručovanie všetkých písomností sa považuje adresa uvedená objednávateľom v žiadosti o cenovú ponuku okrem prípadov, v ktorých si zmluvné strany včas písomne doručili oznámenie o inej adrese. Písomnosť sa považuje za doručenú aj v prípade jej neúspešného doručenia, a to v deň jej vrátenia odosielateľovi. Pri písomnostiach odosielaných faxom alebo e-poštou sa za deň doručenia považuje deň odoslania. Za týmto účelom sa údaje uvedené v záhlaví považujú za rozhodujúce, pokiaľ ktorákoľvek zmluvná strana neoznámi zmenu údajov na doručovanie.
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu.
Ako určite viete, tak komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa spolu dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás. Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda prednosť pred týmito Podmienkami.
Článok I. Niektoré definície
Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar; Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie; Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu; DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov alebo bez tejto dane, ak ste platcom DPH; E-shop je internetový obchod prevádzkovaný Nami, na ktorom bude prebiehať nákup Tovaru; Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu; My e-mail [email protected] , telefónne číslo +421 914 100 088, právnymi predpismi označovaná ako obchodník; Objednávka je Váš neodvolateľný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami; Tovar tvoria podľa Nášho e-shopu, ak nie je uvedené inak: záhradné altánky, záhradné domčeky, domčeky na náradie, celoročné domčeky, drevené garáže, kúpacie kade, predajné stánky, prístavby k domčekom, latríny, drevené sauny, krytina, nátery, doplnky k dreveným domčekom a altánkom. Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami uvedených údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých zmlúv; Vy ste osoba nakupujúca na Našom E-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci; Zmluva je kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, a je uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky.
Článok II. Všeobecné ustanovenia A POUČENIE
Kúpa Tovaru cez webové rozhranie E-shopu sa riadi týmito Podmienkami. Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli pri objednaní Tovaru, budeme teda považovať za správne a pravdivé.
Článok III. Uzatvorenie zmluvy
Zmluva je uzatváraná na diaľku prostredníctvom E-shopu. Odoslaním Objednávky súhlasíte s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku. K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili návrh Objednávky. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledovné údaje: Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého nákup máte záujem, tlačidlom “Pridať do košíka”); Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobu platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby návrhu Objednávky v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene s DPH, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru a spôsobu jeho doručenia; Vaše identifikačné údaje slúžiace k tomu, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä teda krstné meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo, e-mailovú adresu; Vaša Objednávka ďalej obsahuje ďalšie základné údaje podľa Vami vybraného druhu Tovaru (napr. spôsob montáže, výšku plotu či povrchovú úpravu a pod.) V priebehu tvorby návrhu Objednávky môžete až do doby jej vytvorenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla “Objednať s povinnosťou platby” Objednávku vytvoríte. Pred stlačením tlačidla musíte ale ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami a so spracovaním osobných údajov. V opačnom prípade nebude možné Objednávku vytvoriť. K potvrdeniu a súhlasu slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla v zelenom poli “Objednať s povinnosťou platby” budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám. Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, kedy Nám bude doručená, potvrdíme správou odoslanou na Vašu e-mailovú adresu zadanú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky z našej strany dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami. Podmienky v znení účinnom ku dňu objednania tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, kedy Tovar nie je dostupný. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte. V prípade, že v rámci E-shopu alebo v návrhu Objednávky bude uvedená zjavne chybná Cena najmä v dôsledku technickej chyby, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, kedy ste dostali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás budeme bezodkladne kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzatvorenie novej Zmluvy v zmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy Našu ponuku potvrdíte. V prípade, že Našu ponuku nepotvrdíte ani v lehote 3 dní od jej odoslania, sme oprávnení od uzatvorenej Zmluvy odstúpiť. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, kedy Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či je navyše číslica. V prípade, kedy dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok na zaplatenie Celkovej ceny. V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete urobiť Objednávku prostredníctvom neho. Aj v takom prípade máte ale povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť vyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje.
Článok IV. Užívateľský účet
Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu. Výhodou užívateľského účtu je, že máte všetky Vaše objednávky a ostatné dokumenty na jednom mieste. Navyše nemusíte cez svoj užívateľský účet opakovane vyplňovať Vaše identifikačné údaje. Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený používateľským menom a heslom. Ohľadom týchto prístupových údajov je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu tieto údaje neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť. Užívateľský účet je osobný a nie ste teda oprávnený umožniť jeho využívanie tretími osobami. Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť v prípade, kedy porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy. Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.
Článok V. Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastníckeho práva
Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozrejme v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky dopravy. Celková cena je uvedená vrátane DPH alebo bez v závislosti od toho, či kupujúci je platcom DPH. Celková cena je vrátane všetkých poplatkov stanovených osobitnými právnymi predpismi. Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete vykonať nasledujúcimi spôsobmi: Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. Platobnou kartou. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti odovzdaniu Tovaru. V hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere priamo u Nás. V hotovosti je možné hradiť Tovar v prípade prevzatia u Nás. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru. Faktúra bude vystavená vytlačená a fyzicky priložená k Tovaru, ktorý ste si objednali. Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu uskutočnenia platby.
Článok VI. Dodacie podmienky, prechod nebezpečenstva a náhodného zhoršenia Tovaru
Tovar Vám bude doručený spôsobom podľa individuálnej dohody. Doručenie prostredníctvom Nás alebo dopravných spoločností. Tovar je možné doručiť aj do zahraničia. Doba doručenia Tovaru vždy závisí na jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba doručenia Tovaru Vám bude oznámená v potvrdení Objednávky. Minimálna doba dodania sú tri dni. Maximálna doba dodania je 6 – 8 týždňov od potvrdenia Objednávky, ak nie je uvedené inak. V prípade osobného odberu na prevádzke Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu. Pri preberaní Tovaru od dopravcu alebo od Nás je Vašou povinnosťou skontrolovať Tovar a v prípade akéhokoľvek poškodenia túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi alebo priamo Nám. Tovar ste povinný prevziať v dohodnutom mieste a čase. Ak si doručovaný Tovar neprevezmete podľa predchádzajúcej vety, e-mailom Vám oznámime, kde si môžete Tovar prevziať, vrátane lehoty na jeho prevzatie alebo Vám Tovar na základe Vašej písomnej žiadosti zaslanej najneskôr do 14 dní od kedy ste si mali Tovar prevziať, opätovne doručíme, pričom sa zaväzujete nám uhradiť všetky náklady spojené s opätovným doručením Tovaru. V prípade, kedy porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa bodu 4. tohto článku Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, nie je odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. Ak Tovar neprevezmete ani v dodatočnej lehote, vzniká Nám právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy. Ak sa rozhodneme právo na odstúpenie využiť, je odstúpenie účinné v deň, kedy Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na náhradu vzniknutej škody v sume skutočných nákladov na pokus o doručenie Tovaru, prípadne ďalšieho nároku na náhradu škody či ušlého zisku, ak vznikne. Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje pre zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu. Nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, keď Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa bodu 4. tohto článku Podmienok, prechádza na Vás nebezpečenstvo náhodného zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva a náhodného zhoršenia Tovaru pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru. V prípade, že nebudeme schopní Vám Tovar dodať v určenej lehote od potvrdenia Objednávky, a to z akéhokoľvek dôvodu, Vy ste oprávnený od Zmluvy odstúpiť. V prípade, ak doba doručenia Tovaru je dlhšia ako maximálna doba podľa bodu 3. tohto Článku Podmienok, budeme Vás o tom vopred informovať, najmä prostredníctvom informácie o orientačnej dobe dostupnosti Tovaru uverejnenej na E-shope a zaslaním osobitného e-mailu so žiadosťou o potvrdenie, že beriete na vedomie túto dodaciu lehotu Tovaru. Ak nebudete s touto dodacou dobou súhlasiť, máte právo od Zmluvy odstúpiť.
Článok VII. Práva zo zodpovednosti za vady
Úvodné ustanovenie k zodpovednosti za vady a) Zaväzujeme sa, že Vám Tovar dodáme v požadovanej kvalite, množstve a bez vád.
b) Zodpovedáme za vady, ktoré má Tovar pri jeho prevzatí v prípade, ak ide o vady, ktoré nevznikli z dôvodu prepravy od externého dopravcu alebo neskôr nesprávnou montážou.
c) Všeobecná záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od momentu prevzatia Tovaru z Vašej strany.
d) Ak dôjde k výmene Tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového Tovaru z Vašej strany.
e) Vaše práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak ich neuplatníte v záručnej dobe.
f) Zaručujeme, že v dobe prechodu nebezpečenstva a náhodného zhoršenia Tovaru podľa Článku VI. Týchto Podmienok je Tovar bez vád, najmä, že:
- má vlastnosti, ktoré sme si s Vami dohodli, a pokiaľ neboli výslovne dohodnuté, potom také, ktoré sme pri popise Tovaru uviedli, prípadne také, ktoré možno vzhľadom na povahu Tovaru očakávať;
- je vhodný na účely, ktoré sme uviedli alebo na účely, ktoré sú pre Tovar tohto typu obvyklé;
- je v zodpovedajúcej kvalite a kvantite;
- spĺňa požiadavky na neho kladené osobitnými právnymi predpismi;
- nie je zaťažené právami tretích strán.
Podmienky uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
Pri prevzatí Tovaru ste povinný Tovar dôkladne prezrieť a skontrolovať. V prípade zistenia zjavných vád (napr. mechanického poškodenia) ste povinný bez zbytočného odkladu uplatniť reklamáciu spôsobom podľa bodu 3. tohto Článku. Na neskoršie uplatnenú reklamáciu z dôvodu zjavných vád na Tovare, vrátane vady spočívajúcej v neúplnosti Tovaru, nebudeme prihliadať. Právo zo zodpovednosti za iné vady (skryté vady), ste povinný uplatniť spôsobom podľa bodu 3. tohto Článku bez zbytočného odkladu po tom, čo ste vadu na Tovare zistili, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady Tovaru. Právo zo zodpovednosti za vady nemôžete uplatniť najmä na vady spôsobené chybnou montážou, opotrebením, mechanickým poškodením, používaním Tovaru v nevhodných podmienkach a pod. Za chybnú montáž sa považuje najmä montáž v rozpore s bežnými montážnymi postupmi a našimi odporúčaniami. Nie ste oprávnený uplatniť si právo zo zodpovednosti za vadu v prípade, ak ste o vade vedeli pred prevzatím Tovaru, resp. sme Vás na ňu upozornili.
Uplatnenie práva zo zodpovednosti za škodu (reklamácie)
V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa bodu 2. tohto Článku, môžete Nám takú vadu oznámiť a uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu, či listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch, prípadne osobne na Nás na našej adrese: Buková 253/8, 95101 Nitrianske Hrnčiarovce. Pre reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany. Stiahnite tu: Vo Vašom oznámení, ktorým si uplatňujete reklamáciu, uveďte predovšetkým popis vady Tovaru a Vaše identifikačné údaje, vrátane e-mailu, na ktorý mate záujem dostať vyrozumenie o spôsobe vybavenia reklamácie, a tiež uveďte, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady, špecifikovaných v bodoch 4. až 9. Článku VIII. týchto Podmienok si uplatňujete. Pri uplatnení reklamácie nám predložte aj doklad o kúpe Tovaru (faktúru), a to za účelom preukázania jeho kúpy u Nás, inak nie sme povinní Vašu reklamáciu uznať. Za deň začatia reklamačného konania považujeme deň doručenia vadného Tovaru spolu s príslušnými údajmi a dokladmi podľa písmena b) a c) tohto bodu Podmienok. V prípade, ak je Vaše podanie, ktorým si uplatňujete reklamáciu, neúplné (najmä nečitateľné, nejasné, nezrozumiteľné, neobsahuje požadované dokumenty a pod.), písomne e-mailom alebo telefonicky si od Vás vyžiadame doplnenie podanej reklamácie. V tomto prípade reklamačné konanie začína v deň doručenia Vášho doplneného podania. Ak nedoplníte podanú reklamáciu v zmysle písm. d) tohto bodu Článku VII. našich Podmienok bez zbytočného odkladu, najneskôr do 10 dní odo dňa doručenia Našej výzvy podľa písm. d) tohto bodu Článku VII. našich Podmienok, budeme považovať Vaše podanie za neopodstatnené.
Článok VIII. Vybavenie reklamácie
Na základe Vášho rozhodnutia, ktoré z práv podľa § 621 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“) (špecifikovaných v bode 4. až 9. tohto Článku Podmienok) uplatňujete, určíme spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu Tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia Vašej reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie, reklamáciu vybavíme ihneď, v odôvodnených prípadoch môžeme reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od Zmluvy odstúpiť alebo máte právo na výmenu Tovaru za nový tovar, ak je to možné. O vybavení reklamácie Vám vydáme písomný doklad, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie a o jej vybavení Vás budeme informovať prostredníctvom e-mailu. V prípade, ak bude reklamácia uznaná, zašleme Vám opravený Tovar alebo Tovar vymeníme za nový tovar alebo Vám vrátime zaplatenú Cenu Tovaru, ak sa nedohodneme inak. Ak ide o vadu, ktorú môžeme odstrániť, máte právo, aby bola vada bezplatne, včas a riadne odstránená. Vadu Tovaru odstránime bez zbytočného odkladu. Namiesto odstránenia vady môžete požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu tejto súčasti, a to v prípadoch, ak Nám tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na Cenu Tovaru alebo závažnosť vady. Namiesto odstránenia vady Tovaru môžete vždy vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu Tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby ste Tovar mohli riadne užívať ako tovar bez vady, máte právo na výmenu Tovaru alebo máte právo od Zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ale nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Tovar riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z Ceny Tovaru. Reklamáciu vybavíme odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením Ceny Tovaru, vyplatením primeranej zľavy z Ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia (Tovaru) alebo odôvodneným zamietnutím reklamácie. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady a reklamácia Tovaru sa riadi ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“). V prípade, ak Tovar kupujete cez náš e-shop ako podnikateľ v zmysle § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov vzťahujú sa na Vás pri uplatnení zodpovednosti za vady primerane ustanovenia o kúpnej zmluve podľa tohto právneho predpisu. Pri uzatváraní kúpnej zmluvy podnikateľom podľa tohto bodu sa na ustanovenia kúpnej zmluvy vzťahujú prednostne ustanovenia Obchodného zákonníka.
Článok IX. Odstúpenie od zmluvy
K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená. V prípade, že ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením § 20 Zákona o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania poslednej časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky. Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch). Pre odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý nájdete tu: Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy: Tovar, ktorého Cena závisí od pohybu cien na finančného trhu nezávislých na Našej vôli a môže k nim dôjsť počas lehoty na odstúpenie od Zmluvy; Tovar, ktorý bol zhotovený podľa vašich osobitných požiadaviek, ktorý bol vyrobený pre Vás na mieru alebo Tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa; Tovar v uzavretom obale, ktorý bol z obalu vyňatý a z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov ho nie je vhodné vrátiť; Lehota na odstúpenie podľa čl. 2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete. V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Suma však nebude vrátená skôr, než Nám Tovar vrátite či preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 2 Podmienok ste povinní v lehote do 14 dní od odstúpenia Nám Tovar zaslať, odovzdať Tovar Nám alebo Nám poverenej osobe na prevzatie Tovaru, pričom nesiete náklady na vrátenie Tovaru k Nám. To neplatí, ak sa dohodneme, že si Tovar vyzdvihneme osobne alebo prostredníctvom Nami poverenej osoby. Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, ale len vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali. Za škodu zodpovedáte v prípadoch, kedy bude Tovar poškodený v dôsledku Vášho nakladania s ním inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti. Spôsobenú škodu Vám v takom prípade vyúčtujeme potom, čo Nám Tovar bude vrátený a splatnosť vyúčtovanej čiastky je 14 dní. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení pohľadávku z titulu nákladov započítať voči Vašej pohľadávke na vrátenie Ceny. My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého Nášho úsilia, ktoré možno od Nás spravodlivo požadovať, nie sme schopní Vám Tovar dodať v lehote určenej týmito Podmienkami. V týchto prípadoch sme povinní Vás o tejto skutočnosti bez zbytočného odkladu informovať a vrátiť Vám už uhradenú Celkovú cenu za Tovar, a to v lehote 14 dní od dňa oznámenia o odstúpení od Zmluvy. Uhradenú Celkovú cenu za Tovar Vám vrátime rovnakým spôsobom, akým ste Celkovú cenu uhradili Vy, pričom tým nie je dotknuté právo sa s Vami dohodnúť na inom spôsobe vrátenia platby, ak v súvislosti s tým Vám nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky. Od Zmluvy sme oprávnený odstúpiť aj v prípade, ak ste Tovar neprevzali do 5 pracovných dní odo dňa, keď Vám vznikla povinnosť Tovar prevziať.
Článok X. Podávanie podnetov a sťažností
Ak ste spotrebiteľom ste oprávnení podávať podnety a sťažnosti písomne, a to prostredníctvom e-mailu na: a) posúdení podnetu alebo sťažnosti Vás budeme informovať e-mailom zaslaným na Váš e-mail.
b) Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, so sídlom: Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1 , tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
c) Podnet na vykonanie kontroly, ak nie ste spokojní s vybavením Vášho podnetu alebo sťažnosti, môžete podať aj elektronicky prostredníctvom platformy dostupnej na webovej stránke https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti/Podajte-podnet.soi.
Alternatívne riešenie sporu so spotrebiteľmi:
Máte právo obrátiť sa na Nás so žiadosťou o nápravu, a to prostredníctvom e-mailu zaslaného na: [email protected], ak medzi nami vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa domnievate, že sme porušili Vaše práva. Ak odpovieme na Vašu žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „Subjekt“) podľa zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení sporov“). Subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 Zákona o alternatívnom riešení sporov a ich zoznam je zverejnený na stránke Ministerstva hospodárstva SR: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Návrh môžete podať spôsobom určeným podľa § 12 Zákona o alternatívnom riešení sporov. Ďalej máte právo začať mimosúdne riešenie sporov online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke: https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/sk/IP_16_297
Článok XI. Záverečné ustanovenia
Ak Náš a Váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (teda napríklad budeme zasielať tovar mimo územia Slovenskej republiky), bude sa vzťah vždy riadiť právom Slovenskej republiky. Ak ste však spotrebitelia, nie sú týmto dojednaním dotknuté Vaše práva vyplývajúce z príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky alebo Európskej Únie. Pri uzatváraní kúpnej zmluvy podnikateľom ako kupujúcim cez e-shop sa na ustanovenia kúpnej zmluvy vzťahujú prednostne ustanovenia Obchodného zákonníka ak pred týmto právnym predpisom nemajú prednosť iné všeobecne záväzné právne predpisy vzťahujúce sa na kúpu Tovaru na diaľku. Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená v Našich identifikačných údajoch na začiatku týchto Podmienok. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali. Zmluvu je možné meniť len na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzatvorených Zmlúv, ale len Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzatvorenú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informácie o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Pokiaľ od Vás do 14 dní od zaslania informácie o zmene nedostaneme výpoveď uzatvorenej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, je 2 mesiace. V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo súvislosti s prípadmi vyššej moci alebo nepredvídateľnými udalosťami, a ak tento stav trvá po dobu dlhšiu ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť. Súčasťou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár na odstúpenie od Zmluvy. Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenia Objednávky so zhrnutím Objednávky dostanete e-mailom a budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť. Na Našu činnosť sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 01.01.2024.
Formulár na odstúpenie od zmluvy
Adresát: ……………………………
Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:
Titul, meno a priezvisko:
Adresa:
E-mailová adresa:
Číslo objednávky a faktúry:
Dátum objednania:
Dátum prevzatia tovaru:
Tovar, ktorý vraciam (názov a kód):
Dôvod vrátenia tovaru:
Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov:
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom
Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Dátum:
Podpis:
Formulár na reklamáciu
Adresát: …………………………………………………………………………
Uplatnenie reklamácie
Titul, meno a priezvisko:
Adresa bydliska:
E-mailová adresa:
Číslo objednávky a faktúry:
Dátum objednania:
Dátum prevzatia tovaru:
Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód):
Popis a rozsah vád tovaru:
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom:
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom
Prílohy:
Dátum:
Podpis:
Vzorový formulár na odstúpenie
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
(Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.)
– Komu [Obchodník doplní svoje obchodné meno, sídlo alebo miesto podnikania a e-mailovú adresu]: …………..
– Týmto oznamujem/oznamujeme*, že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: …………..
– Dátum objednania/dátum prijatia* …………..
– Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..
– Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov* …………..
– Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe) …………..
– Dátum …………..
* Nehodiace sa prečiarknite.